Suriye devrimi?

Herkes elbette sevinç içinde. Atmış yıllık Baas diktatörlüğü devrildi. Dünyada pek çok örneği gibi, kan dökmeden, reform ve demokrasi yoluyla iktidarı bırakmaya razı olmayan otokratlar, böyle kanlı ayaklanmalarla devriliyorlar.

Milli Şef İsmet Paşa’nın en yakınındaki genç Prof. Nihat Erim, onun işaretiyle, çok partili hayata geçilmezse ne olacağını şöyle yazmıştı:

Emniyet supabı zamanında açılmazsa kazan patlayabilir.” (Ulus, 22 Temmuz 1947)

Esat bunu 21. Yüzyılda göremedi, anlayamadı. 13 yıl süren iç savaşta 6 milyon Suriyeli vatanını terk etti. En az 300 bin sivil öldü. Ülke tamamen harabeye döndü.

Diktatörlükler ayaklanmayla devriliyor ama altüst olan toplumda taşların yerine oturması, istikrarın kurulması hayli zor oluyor.

Kaldı ki hiç demokrasi geleneği olmayan Suriye’de yeni düzenin kurulması hiç kolay olmayacak.

PARÇALAR NASIL BİRLEŞECEK?

Uzun süren iç savaşta, kimlik ve bölgelere göre, Prof. Evren Balta’nın deyişiyle “parçalanmış egemenlikler” oluştu. Bunlar yeni kurulacak bir merkezî egemenliği kabul edecek mi? Ve merkezî egemenlik, bütün unsurlarca kabul edilebilir bir nitelikte inşa edilebilecek mi?

Bu hem onların sağduyularına hem merkezî egemenliğin kabul edilebilir kapsayıcılıkta olmasına bağlı.

Şu andan hazır bir merkezi otorite adayı yok. HTŞ lideri Colani, sağduyulu davranıyor. Kadın hakları konusunda endişeleri gideren iyi bir açıklama yaptılar. Fakat HTŞ çatısı altındaki cihatçı grupları makul bir çizgide tutabilecek mi? Afgan mücahitlerinin Rusya’yı yendikten sonra, beş yıl süreyle kendi aralarında vahim bir iç savaşa tutuştuklarını unutmamak lazım.

Yeni anayasaya kadarki geçiş dönemi kabinesini mühendis-hukukçu Muhammed el-Beşir kuracak. Duruma ne kadar hâkim olabileceğini ancak zaman gösterecek. En önemlisi, silahlı unsurların itaatini sağlayabilecek mi?

Anayasa inşa sürecinin ne kadar hassas olduğunu görüyorsunuz. Bunda “dış güçler”in sorumluluğu önemlidir.

‘DIŞ GÜÇLER’

Arap dünyası bu güçlerden biridir ve HTŞ’yi ılımlı tutarak olası din-laiklik gerilimini önlemede ve istikrarı kurmada etkili olabilirler, olmalılar. Çıkarları bunu gerektirir.

Almanya’nın, ülkelerine dönecek Suriyeli göçmenlere 1.000 Avro vaad etmesi, Suriye krizinin herkes için nasıl tahripkar ve tehlikeli olduğunu gösteren bir örnektir.

Esat’ı deviren HTS harekâtında Amerika’nın dolaylı rolü de gittikçe belirginleşiyor. Anadolu Ajansı, Amerikalı resmi kaynaklara atfen “ABD'den Suriye açıklaması: Türkiye'yle tam angajman içindeydik” diye haber yaptı.

NYT’ye göre ABD, telkinlerini HTŞ’ye “Türkiye üzerinden” iletmiş.

Saygın diplomatlarımızdan Aydın Sezgin, T24’te Cansu Çamlıbel’e verdiği mulakatta “ABD’nin HTŞ ile irtibatlarından hiçbir şüphe duymadığını” söylüyor. Buna BEA’nin de dahil olduğuna dikkat çekiyor.

Rusya ve İran’ın sahadan çekilmesiyle Türkiye, hayli etkili bir konuma geldi. Türkiye, rasyonel bir diplomasi ile, yeni Suriye’nin inşasında daha fazla etkili olabilecek durumdadır artık. Son derece soğukkanlılık ve rasyonellik gerektiren bu çok faktörlü süreçte, Hakan Fidan gibi soğukkanlı ve dış politikada yanlışlarıyla yıpranmamış bir diplomatın Dışişleri Bakanı olması Türkiye için bir şanstır.

Hamaset ise, geçen on yılda olduğu gibi bu defa da çok vahim sonuçlara yol açabilir, şiddetle sakınmak gerekir.

FIRAT’IN DOĞUSU

Fırat’ın batısında Türkiye, SMO vasıtasıyla Tel Rıfat ve Menbiç’i terörizmden temizleyerek önemli bir gelişme daha sağladı.

Fakat Fırat’ın doğusunda ise PYD tüm Suriye’nin üçte birine ve en büyük petrol kaynaklarına sahip olduğu gibi rejimin bıraktığı yerleri de ele geçirdi.

Daha önemlisi, Trump’ın YPG’ye artan desteğidir, 20 Ocak’taki yemin törenine YPG’nin, evet SDG bile değil, doğrudan silahlı terör örgütü YPG’nin başındaki Mazlum Kobani’yi davet ettiği yolunda ABD basınında haberler çıktı.

Trump, bir megalomandır. Egosuna göre bir şöyle, bir böyle konuşuyor. Suriye’den çekileceklerini söyledikten bir gün sonra ABD Savunma Bakanlığı’ndan Daniel Shapiro, çekilmeyeceklerini açıkladı. DAEŞ mevzilerine hava harekâtını da şu bir haftada arttırdılar.

Suriye’de sürecin bir Kürt-Arap kutuplaşmasına gitmesi, Orta Doğu’yu dinamitler, herkes büyük zarar görür.

Türkiye, terör örgütlerini ülkemize eylem yapamayacakları bir konuma çekmeye ve yeni Suriye anayasasının hem kapsayıcı hem istikrarı güçlendirecek nitelikte olmasına ABD’yi ikna etmek zorundadır.

‘Devrim’ hayırlı olsun da önümüzde zorlu bir süreç var, bunu akıldan çıkarmayalım.

YORUMLAR (238)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
238 Yorum
  • Yalan Tarih / 10 Aralık 2024 23:49

    Türkiyede de yakın tarihi ile yüzleşmeli 1923-1950 arası istiklal mahkemeleri ve kurbanları açıklanmalı.

    Yanıtla (1) (6)
  • karar okuru / 11 Aralık 2024 03:19

    Zabıtlar açık. TBMM arşivlerinde var.

    Yanıtla (3) (0)
  • cenk / 13 Aralık 2024 15:52

    siz hala ordamısınız .

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Akkaya / 10 Aralık 2024 19:24

    Atatürk devrimlerinin sayesinde emperyalist güçlerin kuklası olmadık.Atatürk'ün laik Türkiye Cumhuriyeti mazlumlara kucağını açtı.Şimdi Suriye'liler demokrasinin, Cumhuriyetin ne büyük bir nimet olduğunu anlamış olmaları lazım.Yoksa yok olur gider güzelim ülkeleri.

    Yanıtla (21) (2)
  • Siyaset bilimi / 10 Aralık 2024 19:52

    Esad Suriyesi de laik cumhuriyetti; laiklik ,cumhuriyet gibi kelimelerin anlamını doğru öğreniniz.Basmakalıp ve duygusal laflar,siyaset biliminde önemsizdir.Mazlumlara kucak açmayalım diyenler arasında da Atatürkçüyüm diyenler çoğunluktu.Emperyalistlerin kuklası olmamak da büyük laf.

    Yanıtla (3) (11)
  • Okur / 10 Aralık 2024 21:37

    Modern bir ülke ve devlet de falancanın filancanın olamaz.Bu tarz ifade kullanan kişiler de modern ve medeni vatandaşlar degil; kuldur ,tebadır.Tarihsel figürler tarih dersinin konusudur, bugüne etki edemezler; etmelerini isteyenler ,bugünkü başarısızlıklarına maziden destek arayan zavallılardır; yaşayan siyasi liderlerin karşısına aday çıkaramadıklarında da vefat etmiş eski liderlerden medet umacak kadar eziklerdir.

    Yanıtla (2) (4)
  • Halil / 10 Aralık 2024 20:50

    AK Parti deneyimi bize nasıl kendilerine demokrat olduğunu yeterince gösterdi. Zenginliği de halkla paylaşmak yerine yandaşlarına aktardı.

    Kendi istekleri söz konusu olunca demokrasi diye bağıran, fakat iktidara gelince muhalifleri hiçbir somut hukuki bir gerekçe olmadan yıllarca hapiste tutanlar. Anayasa tanımazlar. Şimdi bunlar Suriye ye demokrasi getirecekmiş! Demokrasi sadece iktidara gelip tüm ipleri ellerine alana kadar kullandıkları kullanışlı aparat olmasın da…

    Yanıtla (12) (0)
  • o aslan / 10 Aralık 2024 10:16

    Av peşinde koşarken sorun yok, sorun av yakalandıktan sonra paylaşırken olacak.

    Yanıtla (24) (2)
  • Lider / 10 Aralık 2024 10:54

    Tum dunya Sn.Cumhurbaskanimizin ne kadar onemli bir lider oldugunu ayan beyan ilan etti fakat sizin diliniz bir turlu basarilari yazmaya varmiyor, surekli elestiri, onu arkasi kesilmeyen elestirler, yapilan hersey cok yanlis sadece sizin dedikleriniz dogru, oylemi sn. taha bey ?

    Yanıtla (3) (35)
  • Felix Shancez / 10 Aralık 2024 19:28

    Ahh dünya ahhh.. :))

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 10 Aralık 2024 19:10

    Aslan, kurt ve tilki birlikte ava çıkmışlar. Bir zebra, bir ceylan, bir de tavşan avlamışlar. Av bitince aslan kurda "Şunları bir paylaştır, hele!" buyurmuş. Kurt, "Efendimizin azametine elbette zebra yaraşır. Ben kulunuz da ceylanı yerim. Su gariban tilki de tavşanla nefsini köreltir." demiş. Sonra ne olmuş?

    Yanıtla (4) (1)
  • Sems / 10 Aralık 2024 19:08

    Suriyeliler esası çok arayacaklar.buyurun israil suriyeye işgale başladı.oy derdine düşenler.patlayana kadar sevinin.

    Yanıtla (7) (2)
  • Hassan / 10 Aralık 2024 19:05

    Yakinda gazeteciler, tv muhabirleri güney sınırımıza akın edip ,dönüs yapanları her gün piṣirip pișirip milletin önüne servis ederler. Şark kurnazlığında sınır yoktur.

    Yanıtla (7) (0)
  • İLHAN CENGİZ / 10 Aralık 2024 08:26

    Taha Ağabey; İslam ülkelerinde "demokrasi devrimi" olabilir mi? Tunus'ta demokrasiyi yerleştirmeye çalışan Gannuşi hapiste tutuluyor. İnsan hakları ile düşünce ve ifade hürriyeti asgarisinde demokrasiyi benimsemiş bir İslam ülkesi yok bildiğim kadarıyla.. Konu çok derin ve çetrefilli. Ancak cesurca konuşmamız ve tartışmamız lazım toplum olarak. Saygılarımla.

    Yanıtla (10) (0)
  • Dinimiz / 10 Aralık 2024 14:53

    Evet cesurca ve açıkça konuşalım bence de. Açıklık önce amacımızda olsun. Amacımız nedir. İslamiyet kötüdür. Müslümanlardan belli demek mi. Yok İslamiyet çok iyi ama biz müslümanlar iyi teslim etmiyoruz demek mi. Önce bunu bir netleştirelim. Kıvranıp durmanın dokuz takla atmanın bir anlamı. Korkma sana kimse bir şey yapacak değil. Sadece bildiklerimizi anlatırız. Kabul etmezsen defter senin defterin amel senin amelin hesap senin hesabın. Ancak asıl vatanda bizden şikayet etmeye yüzün olmaz.

    Yanıtla (1) (22)
  • okur / 10 Aralık 2024 17:01

    İslamiyet kötü değildir. İslamiyeti veya herhangi bir dini siyaset için menfaat için haksızlık için kullanmak, istismar etmek bizzat dine hakarettir. 150 yıldır söylenen budur.

    Yanıtla (17) (1)
  • Tersbakış / 10 Aralık 2024 18:09

    "Demokrasi devrimi" hiç bir yerde olmaz. Demokrasiye "evrim" olur; yavaş, yavaş, sindire, sindire. İslam da hiç bir din gibi demokrasinin karşıtı veya öncülü değildir. "Hangi İslam" sorusuna ise, okuyan, düşünen, yorumlayan ve tefekkür eden insan aklı cevap arar. "İslam şu"dur diye başlayan her cümle bir yorumdur ve nihai itibarla akıl ürünüdür. Akıl karşısında lafza öncelik vermek dahi bir yorum, nitekim akli fiildir! Tefekkür edenler için ise, lafzda da demokrasiye götürecek işaretler çoktur.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 10 Aralık 2024 18:55

    Lafız ancak yorumla anlaşılır. Yoksa sesler ve işaretlerden (harfler, rakamlar ve noktalama işaretlerinden) ibaret ama hiçbir anlamı olmayan, gereksiz bir şey olur.

    Yanıtla (2) (0)
  • İlkokullu / 10 Aralık 2024 18:48

    Taha Akyol'un iki gözde bakanı; biri Mehmet Şimşek, diğeri de hakan Fidan!

    Sayın akyol'la Fehmi Koru'nun tabiriyle 'şanslı' bakanlarına bol şans diliyorum:))

    Yanıtla (3) (0)
  • Devrimci / 10 Aralık 2024 18:29

    Aşağıdaki yorumları okuyunca anladım ki, bizdeki bakış açısı demokrasi özlemi ve kahrolsun diktatör Esad değilmiş. Mesele mezhep meselesi imiş.

    Yanıtla (6) (2)
  • Devrimci / 10 Aralık 2024 18:35

    TC'nin Nüsayrilere bakışı zaten Atatürk döneminden bile belli.

    Yanıtla (2) (0)
  • Etem / 10 Aralık 2024 18:45

    Haklisin yoldaş . Bizdeki Kandil devrimcisi, Atatürk simsarı, darbeci, marjinal sol güruhun yıllardır azınlık diktatoryası Nusayri Başcı Esad rejimine verdikleri desteğin altında mezhepçilik olgusu yatmaktadır..

    Yanıtla (0) (9)
  • Partizan / 10 Aralık 2024 17:19

    Nerdesin mazlum Esad, ,saklanman lazımsa bizim chp genel merkezine gel, türk baascılarının sicili belli,diktatörlük seviciler diktatörlükleri korur, hibrit rejimler bizi kesmez.

    Yanıtla (1) (11)
  • Etem / 10 Aralık 2024 18:28

    Nasıl kıydılar Esad'ın kutsal heykellerine, Baas partisi düşünce 1950 yi hatırladım ama bizimkiler rovanşı 1960 da alıvermişlerdi.Demokrasi bize göre değil; Chp ve Baas dilinde; millet partidir, egemenlik milletin demek de partinin demektir.

    Yanıtla (1) (6)
  • Tersbakış 2 / 10 Aralık 2024 17:46

    Bu sorgulama her kavram için yapılabilir ve yapılmalıdır. Ben en hassas olduğumuz kelimeye yöneldim. Kendini sorgulamanın muhatabı gören herkesin, çok ikna edici olduğuna inanarak, üst perdeden cevap vermeye girişeceğini öngörmek zor değil ...
    Yine de kayıt düşelim: Cevaplarınızdan emin olmayın. Soruların bittiği yerde, anlamsızlık başlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 10 Aralık 2024 17:44

    Esat sonunda mat olduğunu kabul etti.
    Akıllı davranabilseydi, Türkiye’nin tavsiyelerini dinlerdi ve en azından kaçmak zorunda kalmazdı.
    Halkına insanca bir hayat sunmak için gayret ederdi.
    Vazgeçmediği Türk düşmanlığı ve kibir, ahmaklıkla birleşince gözünü kör, kulağını sağır etti. Dolayısıyla sağlıklı düşünmekten uzaklaştırdı. Bir süre sonra, Moskova pazarı da geçer, Bor’daki gibi.

    Yanıtla (0) (2)
  • MANZARA / 10 Aralık 2024 10:56

    Devrim ile devirmek arasındaki fark:
    DEVRİM: ..Belli bir alanda hızlı, köklü ve nitelikli değişiklik..
    DEVİRMEK: ayakta ya da dik durmakta olan bir nesneyi yatay duruma getirmek, dengesini bozarak yere düşürmek ya da bir yana eğmek.

    Mevzuya gelince, Suriye'deki hadisenin başlangıcı DEVİRMEKTEN ibaret olup, DEVRİME dönüşüp dönüşmeyeceğini zamanla göreceğiz...

    Yanıtla (8) (2)
  • okur / 10 Aralık 2024 17:44

    Devrim kelimesinin kökeni devirmek zaten, laf salatacı seni

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 10 Aralık 2024 17:05

    Siz, Enflasyon,adaletsizlik,liyakatsizlik, kötü yönetim nedeniyle Akp yi eleştiremezsiniz. boşuna mugalata yapmayın!

    Yanıtla (7) (4)
  • okur / 10 Aralık 2024 17:15

    Akp yi ve Chp yi birlikte eleştirebilen sadece biziz. Akp ,Chp leştiği ölçüde kokuştu.Mugalata yaparak bir yere varamazsınız.

    Yanıtla (1) (8)
  • Etem / 10 Aralık 2024 17:44

    Laikci, Kandil devrimcisi, mezhepci solakların , Atatürk simsarlarının, darbecilerin, İslam düşmani kriptolarin işleri güçleri hamaset, slogan, çürümüş ideolojileri.. Aslinda memleket, devletimiz ve Müsluman halkımız umurlarında bile değil..

    Yanıtla (1) (6)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 12:02

    Chp 'li yorumcular; Suriyedeki devrimciler arasında da Türkiyedeki( 1925-26) gibi hırslarına yenik düşen devrimcilerin olabileceğini düşünerek temkinli davranmakta haklılar; hırs ve egoizm uğruna neler yapılabileceğini, siyasi idamları, Mili mücadelenin ilk 5 liderinden 4 'ünün bile hain,suikastçi vb iftiralarla harcanabildiğini en iyi onlar biliyor tabi.

    Yanıtla (2) (14)
  • okur / 10 Aralık 2024 17:19

    Yanılıyorsun. Hiç bir CHP li veya görüşü ne olursa olsun demokrasi terbiyesi almış kimse, cihatcı, köktendinci, selefi adamlardan devrimci olacağına inanmaz. ilerleme, ıslahat, revizyon, evrim, devrim, gibi olaylar ileri ve geleceğe doğru olur, geçmişe/ geriye değil. Tarih geriye dönmez. Ortadoğuya özgü olarak toplumlar intihar eder. Diyalektik diye 2000 yıldır bilinen bir bilimden haberiniz var mı?

    Yanıtla (7) (2)
  • Sever / 10 Aralık 2024 17:10

    Bay Kemal gibi Özgür Bey de Esad rejiminin yıkılmasından dolayı pek üzgün.

    CHP yönetiminin Suriye politikası çöktü!

    Özgür Bey, Şam’a gidip Esad’ı ziyaret etmek istiyordu; oradan haber bekliyordu.

    Yanıtla (2) (12)
  • Osman / 10 Aralık 2024 17:17

    Aklı başında insanlar,edepli insanlar, yüzü kızaran insanlardan bahsediyorsun şu an! Kardeşim dediğine üç gün sonra garip şeyler söylemez bu insanlar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Sahin / 10 Aralık 2024 16:42

    İsmet İnönü "Çocuklar babasız kalmasın "
    İkinci Dünya savaşı için söylemiştir
    Nankör olmayalım İnönü Atatürk ten sonra Türkiye nin en iyi devlet başkanı ve İnönü savaşlarının kahramanıdır.

    Yanıtla (12) (5)
  • Okur / 10 Aralık 2024 17:04

    Montajlı videolarla kendinden geçen millete sen vefayı, saygıyı anlatamazsın kendini yorma.

    Yanıtla (13) (2)
  • ali, / 10 Aralık 2024 15:09

    ALİ:TÜRKİYE"NİN başarısı bazılarının kanına dokunmuş"a benziyor.

    Yanıtla (3) (19)
  • okur / 10 Aralık 2024 16:58

    Hükümetin içerde dışarda herhangi bir başarısı yok! Keşke olsa da biz de biraz huzur bulsak. Ama senin gibi ülkeyi bölmeye, topluma nifak sonmaya çalışanların kanından şüphe etmek için sebep çok.

    Yanıtla (8) (3)
  • ișsiz / 10 Aralık 2024 12:03

    Arap aleminde demokrasi nedir bilinmez, yöneten mutlu bir azınlık ve yönetilen yoksul bir çoğunluk vardır.
    Islamiyet öncesi kız çocuklarını diri diri toprağa gömenlerle, Ṣam,daki hapishanede yașananlar (zihniyet) aynı.

    Yanıtla (12) (3)
  • Dinimiz / 10 Aralık 2024 14:47

    Dinimiz o barbar topluluğu eğitmiş ve insanlığa muallim kılmıştı. En medeni Medine devletini onlar kurmuştu. İslamiyetin bütün güzelliklerini sahabe adını verdiğimiz o güzel insanlar yaşamış ve yaşatmıştı. En güzel örnek olmuştu. Bunu yazmayı unutmayalım.

    Yanıtla (2) (19)
  • Okur / 10 Aralık 2024 16:41

    Medine devleti peygamberimiz ölene kadar on yıl yaşayabilmiş bir devlet. Ne çok şey sığdırmaya çalışmışsınız on yıla.

    Yanıtla (4) (1)
  • KARAR OKURU / 10 Aralık 2024 16:55

    Bardağın bir yarısına bakmak...

    Olup biteni niyetine göre yorumlamak...

    Yaşananları kabiliyetin kadar yorumlamak vb...

    Kimseyi haklı kılamaz!




    Hüküm cümleleri kurmak mahcup edebiliyor!...

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 10 Aralık 2024 16:55

    İslam iyi güzel de. "Rüşvet,israf,şatafat,torpil,liyakat, Kul hakkı yetim hakkı yemenin islamda günah olduğunu bağımsız tarafsız söyleyebilseler. Hadis: “Kim bir kötülük görürse, onu eliyle değiştirsin. Şayet eliyle değiştirmeye gücü yetmezse, diliyle değiştirsin. Diliyle değiştirmeye de gücü yetmezse, kalbiyle buğzetsin, bu imanın en zayıf derecesidir.”iyiliği emir ve kötülükten nehiy, İslâm ümmetinin müşterek sorumluluğudur".diyenetten

    Yanıtla (5) (0)
  • Bir Dost / 10 Aralık 2024 16:27

    Israil bize gelecekti; biz Israil'e gittik:)) Israil'in her noktası şimdi menzilimizde ve kapsama alanımızda. Israil birkaç gündür nicin Suriye sınırında deli gibi sağı solu bombalıyor..Peygamber katilleri "lanetli kavim" Isgalci vahsi Siyonist Yahudiler "Vaad edilmiş topraklar" falan derken bir de bakmışsın kim vurduya gitmişler.. Akilli olacaklar.. Başka yolu yok..Bizde palavra olmaz .Biz Acemlere benzemeyiz..

    Yanıtla (0) (9)
  • Etem / 10 Aralık 2024 12:08

    Suriye için planlarımızı orada demokrasi olacak diye değil demokrasi olmayacağına göre yapmalıyız. İslam coğrafyasında demokrasi çıkmadığına dair 57 örnek var. Çoğunluğunu cihatçıların oluşturduğu 36 silahlı guruptan demokrasi beklemek gerçekçi bir tutum değildir.

    Yanıtla (22) (6)
  • Bozkurt / 10 Aralık 2024 14:08

    Islam düşmanlığı şizofrenik bir ruh hastaligidir..Git tedavi ol..Tedaviyi reddediyorsan demokrasinin olduğunu sömürgeci vahşi Hıristiyanların veya işgalci Siyonist vahşi Yahudilerin terör devleti Israil gidebilirsin.. Seni zorla tutan yok..

    Yanıtla (5) (22)
  • Okur / 10 Aralık 2024 15:02

    Gercekler acidir Bozkurt kardes, beceriksizliginizi siyonizme, islam düsmanligina ve emperyalizme baglamaniz sizdeki eksikligi gidermez.

    Yanıtla (20) (3)
  • Bir Dost / 10 Aralık 2024 14:15

    Görünüşe gore; Tel Rifat'in, Halep'in, Münbic'in, Şam'in...vs acısı; 1071'in, 1453'ün, , 1517'nin, 30 Ağustos'un, 1974'un acısına karışmış gibi.. Bu dert sizi iflah etmez .

    Yanıtla (2) (8)
  • İslam / 10 Aralık 2024 14:34

    Sen İslam Müslüman kelimesinin her geçtiği yerde hucuma devam et. Ne elde edeceksen. Şöyle de diyebilirsin. İnşaallah İslam Dininin güzelliğini letafetini huzurunu temsil eden parlak bir yönetim örneği gösterirler. Bunu dedikten sonra eleştirini işaretler bunu pek desteklemiyor ama diye ortaya koyabilirsin. Eğer amacın fırsat bulmuşken şu İslamiyet ne kötü bir gösteriveyim şeklinde değilse. Kötü olan İslamiyet değil onu yaşamasını beceremeyen SEN DAHİL bizleriz. Kendini dışarıda tutup ahkam kesm

    Yanıtla (2) (11)
  • Etem / 10 Aralık 2024 16:18

    İslam rumuzlu arkadaş bazı solcularımızda komünist ülkeler eleştirildiğinde bu gerçek komünizm değil, kitaplarda yazılanlar bu değil derdi. Kendinizi kandırıp durmayın. Bak reisiniz kitapta yazılan NAS’ı uyguladı her şey tepe taklat oldu.

    Yanıtla (8) (1)
  • Mürsel / 10 Aralık 2024 15:27

    Golani gibi; şiddeti tecrübe etmiş tahsilli yeni nesil Suriye’ de demokrat bir deneyim yapacak. Biz 1878 den beri yoldayız ve geldiğim yer belli. Eziklik ve gurur kompleksiyle başkaları küçümsemiyelim…

    Yanıtla (0) (3)
  • St / 10 Aralık 2024 15:26

    Yeni yönetim bir bakacak ki ülkenin kaynaklarına çökmüşler. Ayrıca nusayri oligarşi de devleti soymuş. Elde avuçta bir şey yok. Kaynakların üzerine oturanlar ile bu kaynakların adil kullanılmasını isteyenler arasında çatışmalar kaçınılmazdır...

    Yanıtla (3) (1)
  • Gerçek / 10 Aralık 2024 14:49

    Enflasyon,adaletsizlik,liyakatsizlik, kötü yönetim nedeniyle Akp yi eleştirmek için bari yorum yazarak rahatlayalım diyorum ama laik geçinen din düşmanlarının, cumhuriyetçi geçinen diktatörlük aşıklarının, Atatürkçü geçinen pankürdist sevicilerin yorumlarına cevap vermekten fırsat kalmıyor.Yerli Baasçıların da azalması dilegiyle!

    Yanıtla (1) (11)
  • Okur / 10 Aralık 2024 14:41

    Milli sporumuz olan Ortadoğuda kartları yeniden dağıtma işini yeniden amanzısca yapmaya başladık. O kadar hükümetler, askerler, istihbaratçılar ve elbette Suriyeliler bilmiyor ama bizim yorumcular her şeye hakim. Bi sakin olun, kendinizi germeyin. Hiç gereği yokken aptalca yorumlarla suç işler duruma da düşmeyin...

    Yanıtla (5) (0)
  • ido / 10 Aralık 2024 13:40

    vanpir her tarafa saldırıyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Kim / 10 Aralık 2024 14:26

    Kim o vampir. Kimin kanını nasıl emiyor.

    Yanıtla (0) (3)
  • Ratio / 10 Aralık 2024 01:26

    Hocaya iki itiraz. 1- Suriyede bizdeki gibi laik-dini kavgası hiç yok, olmadı. Varmış gibi yapmak laiklik pazarlamaya benziyor. Afganistan da değil orası. 2-Apoyu meclise çağıran bir noktadan sonra sdg-pyd nin local yapısı gözardı edilerek cılkı çıkmış artık sadece lanetli bir kavram olan "terörizm" ile suriye'ye iyilik mi yapılıyor kötülük mü? Suriyeye bakınca herkes kendi ideolojisine göre birilerini terörist ilan ediyor. Yeter yahu.

    Yanıtla (19) (3)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 08:52

    Olmaması güzel. Sevindim. Ama işin içinde Abd ve İngiltere varsa başlarına Laiklik çorabı örerler mi endişeliyim.

    Yanıtla (5) (23)
  • Sinan / 10 Aralık 2024 13:00

    Merak etmeyiniz, Abd İngiltere Fransa gibi "emperyal" devletler laikliği sadece kendileri için isterler.
    "Müttefikleri" olan "gelişmekte olan" ülkeler için asla. Çünkü din kitleleri yönetmek için en kullanışlı ve maliyetsiz aygıttır.

    Yanıtla (16) (2)
  • Ya / 10 Aralık 2024 14:20

    Biliyoruz. Kendileri için istiyorlar. Yani sömürmek için. Yoksa sömürü düzenine karşı çıkarlar diye.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yönet / 10 Aralık 2024 14:26

    Onun için mi Halifeliği kaldırıp Batılı bir Türkiye için bu kadar yıl uğraştılar. Bikakis. Zaten görüyorsun halimizi. Eğer İslami hassasiyeti yüksek bir toplum olursa bizim hilelerimizi hemen anlar ve biz avucumuzu yalarız dülüncesi ipe bumu yaptılar. Zaten 1910 yılında İngiltere Sömürgeler Bakanı Lord Gladston bunu açıkça söylemişti. Bu Kuran Müslümanların elinde oldukça biz onlara hakiki hakim olamayız. Olup bitenler ve olup bitmekte olanları şimdi anlamışsındır umarım.

    Yanıtla (3) (7)
  • Sever / 10 Aralık 2024 14:22

    Sevgili arkadaşlar, üzülerek belirtmeliyim ki, Türkiye’nin dahli ve doğru politikalar, gelişmesi ve ilkeli duruşu nedeniyle, sürece katkısının tahmin edilenden çok daha fazla olduğunu düşünüyorum. Başkan Erdoğan’ın yüksek vizyonu, füzyona uğramış zihinleri üzmeye devam edecektir. ÜZGÜNÜM!

    Yanıtla (0) (8)
  • ihsan torunoğlu / 10 Aralık 2024 14:07

    Hamasetçilerle coşmaktansa Akyol rasyonelliğiyle bakmak daha faydalı. Ama 1950 de demokrasiyle geçişi CHP ye vermesine katılmıyorum. Türkiyenin Laik Baasi tranlığı Sovyet tehdidine karşı ve ABD nin dayatması sayesinde demokratikleşti. Eğer Türk toplumu selefi Araplar gibi devrimci olsaydı CHP elitleri Esat gibi Sovyet hegemonyasına girerlerdi.Fazilet CHP elitlerinin değil, birlik beraberlik için tranlığa isyan etmeyen Türk halkınındır. O şeref halkımıza ve şanlı tarihsel geçmişimize aittir.

    Yanıtla (2) (3)
  • Felix Shancez / 10 Aralık 2024 12:26

    Esad varken, ülkeleri için savaşmadılar, şimdi İsrail suriyeyi işgale başladı, bakalım bu sefer bahaneleri ne olacak muhacir kardeş(!)lerimizin..

    Yanıtla (8) (1)
  • Bozkurt / 10 Aralık 2024 14:04

    Yıllardır Suriye topraklarının hemen hemen her karışını bir hafta işgalci Yahudiler bombaladı bir hafta azınlık diktatoryası mezhepçi Nusayri Esad rejimi bombaladı.. Her ikisi de Musluman Suriye halkını "Islamcı-cihatci teröristler " olarak suçluyorlardı. Esad rejimi tamam. Sırada işgalci vahşi Siyonist Yahudiler var inşallah..

    Yanıtla (6) (2)
  • Etem / 10 Aralık 2024 13:42

    İslam ülkelerinden demokrasi çıkmaz, laik diktatörlükler yada mezhepçi rejimler çıkar.Tek parti Chp si, Baas partileri, İran molla rejimi vs ortadadır.

    Yanıtla (3) (6)
  • Mehmet Ay / 10 Aralık 2024 13:34

    Filler tepisir, cimenler ezilir.
    Olan Suriyedeki yoksul halka olur.
    Gerisi teferruat.

    Yanıtla (4) (1)
  • Almanya Notu / 10 Aralık 2024 13:07

    Sayın Akyol, doğru veri ve bilgi temelli yorumlar yapma gayretinizi takdir ediyorum. Bu itibarla bir düzeltmem ve daha itinalı olma tavsiyem olacak: Almanya'daki 1000 euro teklifi, ana muhalefet partisi CDU'nun tek bir yetkilisine ait olup, hiç bir resmiyeti ve bağlayıcılığı yoktur. Siz, böyle küçük ayrıntıların "hamaset" yelkenlerini nasıl şişirebileceğini en iyi bilenlerdensiniz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hakkı / 10 Aralık 2024 12:37

    İlk açıklamalar umut verici, eğer gerçekte de öyle olursa harika olur, af, kadın hakları vb. Güven en önemlisi. Bir, iri ve diri mi olunacak yoksa küçük olsun benim olsun mu denilecek bakalım, dua edip görelim.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 10 Aralık 2024 12:05

    Türk baascıları olan Chp liler, Esad için yas tutmalarını birazcık örtmek için ikiyüzlüce konuşuyorlar.Adnan hocadan inşallah demeyi bile öğrenmişler:)

    Yanıtla (1) (18)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 12:02

    Abd "Türkiye ile tam bir angajman içinde idik " demiş. Engagement kelimesinin Türkçesi: " Sözleşme, yükümlülük, sorumluluk "
    AA da bunu bilecek adam yok mu?

    Yanıtla (5) (0)
  • Memo / 10 Aralık 2024 12:02

    Bizim müslümanların işine akıl sır ermiyor.söze geldi mi dış güçler müslümanları bir birine kırdırıyor diye naralar atarız.bir islam ülkesi bölünmüş,israil o ülkeyi işgal etmeye başlamış biz müslümanlarda suriyeye özgürlük geliyor diye sevinçten göbek atıyoruz.vallaha avrupa BİLE biz müslümanların üstüne güluyordur.camilerde ya rabbi israili kahr et diye dua eden bizim dualarımızı allah kabul eder mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 12:02

    Din, ganimet, cariyeler, koleler, kullar, huriler.... tuccarlarindan ve irkcilardan, devrim cikmaz - olamaz ...eski ulkucu yeni sozde..sosyal demokrat gorunumlu sn. yazar !! Ancak, istila - toprak kapma - kadim halklari asagilama - karalama, Nedim Senerler, Coskun Basbuglar, cikar !!
    Sizde zayiflara saldirarak destan yazan..., neoemperyalist, fetihci...( isgal degil..) sistemin degerli bir medya temsilcisisiniz !! Takkiye - magduriyet tiyatrosu ..- sozde adalet ve hukuk ana ekseniniz !!

    Yanıtla (2) (5)
  • Matisse / 10 Aralık 2024 11:53

    Suriye arı kovanı gibi, Israël,e dikkat.
    Suriyede bir adım dahi atmasına izin/fırsat verilmemelidir.
    Kuzeydeki aslanı uyandırmasınlar.

    Yanıtla (0) (5)
  • Partizan / 10 Aralık 2024 11:49

    Yorumlarımızdan ve kinayelerimizden belli olduğu üzere; 1950 deki beyaz ihtilalden beri biz Chp'liler, gerçek halk devrimlerine düşmanız, 1960 darbesine bile devrim deriz ama halk devrimlerini istemezük.Hasolar Memolar devrim yapmamalı.Esad'a çok üzüldük, görüşmek için geç değil.

    Yanıtla (1) (4)
  • Aydın ARAÇ / 10 Aralık 2024 11:45

    Adı demokrasi olabilir ama hicbir zaman batılı anlamda bir demokrasi olmaz.
    Bir diktatör daha yıkıldı. Hazin. Bu sonuç değil, başlangıç .
    İslam dünyasında bu tembellik bu cehalet bu bölünmüşlük bu biat etmişlik olduğu sürece yeni diktatörler doğuracaktır.

    Yanıtla (4) (2)
  • serçe / 10 Aralık 2024 11:34

    Erdoğan Suriye'yi her gün bombalayan İsrail için bir şey yapacak mı.
    İsrail'in işgal ettiği Suriye toprakları için bir planı yok mu.
    Sadece seyredecek se Suriye'yi nasıl kurtarmış oluyor.
    Esad'ı Suriye İsraillin oyuncağı olsun diye mi devirdi.

    Yanıtla (6) (1)
  • serçe / 10 Aralık 2024 11:32

    Suriye de Esad'ı neden devirmek istiyorduk
    Devirince ne oldu. Biz mi devirdik.
    Mutlu muyuz. Neden?

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 10 Aralık 2024 10:52

    Suriyede olanların arkasında ABD ve israilin bulunduğu görülüyor. Meshepcilikle Suriye daha iyi değil, daha bölünmüş ve savaş halinde olur. Suriye halkı içindeki ve dışarıdan gelecek meshepçi ayrılıklara izin vermez ise huzur bulur. Suriye Suriyelilerindir, deyip rejimi dizayn etmeye çalışmak hayalperestliktir.TR, bu gün suriyenin kuzeyinde uçuşa engel hal kalmadığına göre 20 ocaka kadar, PKK- PYD askeri yığınağını ortadan kaldırmalıdır. Aksi halde tren kaçar, ABD ve israil adım attırmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhriç / 10 Aralık 2024 10:42

    Allah bu coğrafyanın insanlarına feraset ihsan eylesin. Yoksa paramparça olduk-olacağız. Sadece Irak'ta olanlardan ders çıkarsak yeterdi. Ama heyhaat. Şimdi; Fıratın Doğusu'nda bir kürt devleti, petrolü elinden alınmış bir sünnî arap devleti ve bir de nasıl olur bilmiyorum, minik bir nusayri devletçiği bizi bekliyor. Artık İsrail işgalinden sonra ne kadar Suriye kalırsa, aralarında bölüşürler. Tabii iç savaş kaç yıl daha sürer onu bilemem. Çok mu karamsarım? Bana sorarsanız, az bile söyledim.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 10 Aralık 2024 10:39

    Eskiden kendi halkına kötü davranan yönetime sahip bir komşumuz vardı. Şimdi Kürtler, Şiiler, Dürziler ve Şeriat yanlılar(HTŞ) olarak dörde bölünmüş. Büyük kısmı Talibanlaşmış. Kürt bölgesi meşrulaşmış. dört parçalı bir Suriye. Tam da İsrail'in dolayısı ile ABD nin istediği gibi

    Yanıtla (5) (1)
  • kürşad / 10 Aralık 2024 10:32

    Abd'nin bombaladığını söylediği Daeş mevzileri neredeymiş çok merak ettim ya... Abd'nin daeşe karşı beraber savaştığı Pyd kaç yıldır buralara bir harekat yapmamış mı? Abd'nin daeş yalanı artık sıkmaya başladı, abd'nin bölgede kalmak için uydurduğu yalanları gerçekmiş gibi dillendirmeyin lütfen.... Abd insanların zekasıyla alay ediyor.. Dünya barışı için daeş zihniyeti ne kadar tehlikeliyse Abd ve israil zihniyeti de o kadar tehlikelidir. Hatta Elinde güç olan israil ve abd daha tehlikelidir..

    Yanıtla (4) (0)
  • seçmen / 10 Aralık 2024 10:30

    Endişeye gerek yok. Suriyeli Kardeşlerimiz kendilerine dayatmalara pabuç bırakmayacak kadar tecrübe kazandılar.

    Yanıtla (3) (12)
  • o aslan / 10 Aralık 2024 10:17

    Belki de gelen gideni aratacak, çünkü Orta Doğu'dan demokrasi çıkmaz

    Yanıtla (23) (2)
  • o aslan / 10 Aralık 2024 10:13

    Ben şahsen demokrasi içerikli demokrat bir yönetim biçimi beklemiyorum, çünkü böyle bir şey abesye iştigal olur , bu topraklarda bu zihniyet te Demokrasi yeşermez çünkü Eko sistemi uygun değildir kendi kendimizi kandırmanin bir anlamı yok.

    Yanıtla (17) (3)
  • Takipci / 10 Aralık 2024 10:01

    “Emniyet supabı zamanında açılmazsa kazan patlayabilir.” (Ulus, 22 Temmuz 1947)
    Herseye ragmen Turkiyemizde DEVLET ADAMLARI varmis, Islam Dunyasinda ara ki bulasin...

    Yanıtla (17) (1)
  • adsız 24 / 10 Aralık 2024 09:54

    karar okuru "işin içinde Abd ve İngiltere varsa başlarına Laiklik çorabı örerler mi endişeliyim" yazıyor. doğru tespit değil, çünkü ABD ve İngiltere laikçileri değil, siyasal İslamcıları daha kolay yönetiyor, onlardan izinsiz hareket eden bir Arap veya İslam ülkesi var mı?

    Yanıtla (7) (0)
  • Necmi uğurlu / 10 Aralık 2024 09:47

    Özellikle yandaş medya sanki güneyimizde ekonomisi ile demokratik kurumları sosyal politikası ile barış ve huxur ortamı kurulmuş bir Suriye'den söz eder gibi.Suriye halkı tıpkı saddam, kaddafi, mübarek sonrasında sokaklara dökülmüş heykeller yıkıyor bayram havası estiriyor zafer çığlıkları atıyor.durun bakalım daha hiç.bir şey net değil. Kolani kim??ABD özellikle İsrail neden bu kadsr sessiz? Pyd ypg kaybetmiş gibi gözüküyor ama ABD'nin ne gibi planları var bilinmiyor.Bence 2 3 ay bekleylim.

    Yanıtla (4) (0)
  • The end / 10 Aralık 2024 09:35

    Erdoğan'ın dünyada iki lider "kaldı". Açıklamasının Esed den hemen sonra yapması çok manidar.demekki biri gitti ikisi kaldı. Bencede.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sinirli / 10 Aralık 2024 08:23

    Ortadoğu’da oyun bitmez. Bir yerde bir değişim varsa ortadaki piyonlara ve o piyonların arkasındaki güçlere bakmak gerekir.
    Unutmamalıdır ki Ortadoğu devrimlerin değil, karşı devrimlerin merkezidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karadavut / 10 Aralık 2024 01:27

    Iki lider kaldı dünyada. Biri Erdoğan diğeri Putin. Ikisi anlaşır Suriye'de demokratik rejimi kurarlar. Endişeye mahal yok.

    Yanıtla (9) (47)
  • Akdavut / 10 Aralık 2024 08:15

    Kelin ilacı olsa başına sürer.

    Yanıtla (25) (1)
  • ido / 10 Aralık 2024 08:02

    ypg , pkk ...niçin nasıl oluşuyor.... bize zarar veren örgütler (terör) müttefikimiz destek vermiyor mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 10 Aralık 2024 07:57

    israil için, israilin etrafı temizleniyor daha rahat kayıpsız işini yapmak için hepsi bu!

    Yanıtla (16) (0)
  • Fani / 10 Aralık 2024 07:56

    Galip mağlup dur nedeni ise,zengin kullanmadığı eşeğe torba takmaz. Zenginlerin kimi adam ettiği görülmüştür. Fakir fukara onlar için meta dan ibarettir. Irak'ta olanlara bakın yeter.

    Yanıtla (9) (1)
  • ido / 10 Aralık 2024 07:53

    İsrail suriyeyi vuruyor neyi vuruyor !?
    dolar gibi halay çekenler çok.. hesap işliyor.
    her tarafa saldırıyor ,göstermelikten başka kim ne yapılıyor.
    Esat zalimdi yönetimi zalimdi ama katil ondan bin kat daha fazla katil .
    Uygur da yapılanlar zulüm değil mi? beşeri sistemler gücü yetene.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 00:18

    Bu işte Reis'in büyük katkıları olduğunu düşünüyorum. Bence 2028'de hiç zorlanmaz, çünkü karşısında rakip yok.

    Yanıtla (4) (72)
  • TEMEL / 10 Aralık 2024 01:02

    Niye faydası olsunki, YPG.PKK hala orada duruyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • XXL / 10 Aralık 2024 07:40

    Düşünmene gerek yok %100 garanti halkın ekonomik olarak çöküşünün sebebi tam da budur. Yarın seçim Türkiye için değil Suriye için neler yapıldığı anlatılır bir de promter olmasaydı her şeyi bir güzel anlardık. Seçim garanti cepte.

    Yanıtla (7) (2)
  • karınca / 10 Aralık 2024 01:33

    Bir değişim, özgürlük ve eşitlik vadediyorsa bu gerçek bir devrimdir. Bütün tarih boyunca gözlenen durum budur. HTŞnin böyle bir vaadi var mı, yok. Umarım yanılırım ama suriyedeki durumun adı devrim değil gerici bir değişimdir.
    Editörün notu: Özgür, demokratik ve çoğulcu bir Suriye vaat ediyorlar, galiba haberiniz yok.

    Yanıtla (15) (3)
  • Molla Kasım / 10 Aralık 2024 07:34

    "Karınca", yıllardır süren dikta/zulüm rejimini savunmak ilginç!.. Son 13 yılda katledilen mazlumlar, yerinden edilen insanlar bir mana ifade etmiyor değil mi? Yıkılan zalim bir dikta rejimi idi. Gelen kim olursa olsun, zalim Esed/Dikta rejiminden iyi olacaktır.

    Yanıtla (1) (9)
  • HAYRETI MUCIP / 10 Aralık 2024 07:22

    Bizimkiler, elini taşın altına sokup yardımcı olmak bağlamında bir şeyler yapacaklarına durimdan kendilerine kahramanlık payı çıkartıp hamaset yapıyor, iç siyaset ateşine odun atıyorlar!

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar okuru / 10 Aralık 2024 07:20

    "Sadece gardrop değişimi yada öncü subayların yapacağı darbe devrimdir" diye tutturan cahiller gerçek halk devrimlerine burun kıvırıyor.En büyük yanlış; 1925 den sonra türk modernleşmesini durdurarak; şekilcilik, tüketim ,eğlence taklitine,pozitivist hayalperestliğe indirgemekti ; demokrasinin, çok partili hayatın, meclis denetiminin, basın özgürlüğünün, kadın derneklerin,türk ocağının kökünü kazımaktı!

    Yanıtla (3) (6)
  • SG / 10 Aralık 2024 06:22

    Suriye'de devrim falan olmadı Sadece Esat devrildi.Firsat bu fırsat deyip Suriye'nin askerî ve strajektik tüm hedefleri Siyonizm tarafında imha/yok edildi
    Golan tepelerinin/SURİYE tarafının tamamıni İlhak edecek.İsrail kurtistani oluşunca ya kadar İsrail'in hedehi amacı bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kaya / 10 Aralık 2024 05:33

    ABD ve İsrail ile konuları dost gibi yürütmek ülke adına düşman gibi yürütmekten hayırlıdır. İki ülke hakkında ileri geri, iç siyasete konu etmeden meseleleri konuşmak gerekir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Millet / 10 Aralık 2024 05:24

    Kolay kazanılan bu zaferi kim hediye ettiyse bedelini ödetir. Emperyal güçler istikrarı , huzuru, barışı ve refahı sevmezler. Aksi durumda sömürü biter. Suriye ve bütün Ortadoğu'da herkes gözünü açmalı ve uyanmalı. Birlik şimdi olmayacaksa ne zaman olacak?

    Yanıtla (6) (0)
  • Cenk Cemil / 10 Aralık 2024 05:16

    Ne demiş uyanık politikacılarımız "Hiç bir şey bilmiyorsan giden ağam, gelen paşam de !.. Bizim yaptığımız da başka hiç bir şey değil, bu !

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet yüksel / 10 Aralık 2024 04:11

    Türk devleti her nerede olursa olsun kürtlerin kazanımlarını tavsıp etmeyıp adedata diş biliyor anlaşılır gibi değil... Üyle bir anlayış güdüyorki türkiyedeki kürtlerin zaten hakını vermem diğer parçadaki kürtlerde başkaların buyruğunda olmasını istiyor. Kürt yünetici oimasın hep yünetilen olsun ister. Kutsal kitaplarda kürtlerin devlet kormasından sakınca var da biz mi bilmiyoruz.

    Yanıtla (7) (3)
  • İbrahim Hanif / 10 Aralık 2024 01:55

    Tam bitmek üzereyken ve partisi ikinci parti konumuna gelmişken bu devrim(!) bir can simidi gibi yetişti ve sonucta en çok Erdoğan'a yarayacak gibi. Yakında rüzgarı arkasına aldığında erken seçime bile gidebilir. CHP'nin olayları bir türlü doğru okuyamayan halı ve aymazligi da cabası.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 10 Aralık 2024 01:22

    Turkmenlerin durumu ne olacak

    Yanıtla (10) (5)
  • Ergün / 10 Aralık 2024 00:33

    Okumak bize ne kazandırır. Farklı dünyaları farketmemizi onların ihtiyaçlarıyla ilgilenmemiz gerektigini böylece toplumsal birliğe güvenliğe ve refaha ulaşabileceğimiz düşüncesini kazanmamizi saglar. Suriyede demokrasi tecrubesi yok deniyor. Okumak demokrasiye olağanüstü kolay bir şekilde intibak etmeyi sağlar.
    Selamlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Rıza / 10 Aralık 2024 00:32

    Zor çamaşır, öyle bir çırpıda temizlenmez!!.

    Yanıtla (11) (2)
  • Dokuzuncu köy / 10 Aralık 2024 00:21

    Sayın Akyol; 1979 iranda da devrim olmuştu galiba, bir diktatörü öyle veya böyle devirenler devrim yapıyormuş. Devrimi yapan ve yaptırana bakmak lazım. Yorumu yazarken İsrail suriyede şamı, Halebi, Hamayı ve Lazkiyeyi bombalıyordu ayrıca Golan tepelerine de işgal etti. Esad diktatörü gitti biz mi kazandık acaba?

    Yanıtla (36) (1)